In anul 2020 ARPAC (Asociatia Romana a Producatorilor de Hrana pentru Animale de Companie) a publicat un raport studiu cu privire la comportamentului romanilor in relatie cu animalele de comanie, implicit cu pisicile.
Studiul a fost efectuat in perioada 5-10 august 2020 pe un esantion de 1000 de persoane din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 18-55 ani, care detin cel putin un animal de companie in gospodarie. Iar rezultatele sunt foarte interesante. Afla in continuare care sunt acestea:
Profilul detinatorului de pisici
Proprietarii de pisici aleg mai mult sa adopte o pisica decat sa cumpere una.
Principalul factor pentru achizitionare unui animal de companie este de natura emotionala, si anume iubirea pe care o simt romanii fata de animale. Acestia au declarat ca se simt foarte apropriati de animalutele lor, clasandu-le pe locul patru dupa sot/sotie/partener, copii, parinti, considerandu-le mai aproape decat fratii/surorile, prietenii sau nepotii. Zicem noi, devin membri ai familiei cu drepturi egale. Sau superioare! Miau!
Al doilea factor este corelat cu copii si dorinta acestora de a avea un animal de companie. Al treilea motiv este cel de a avea un animal de companie tocmai pentru compania oferita, care aduce fericire, ajuta la relaxare sau este doar dragut.
Pisicile din mediul urban
Pisicile sunt al doilea cel mai pupular animal de companie din gospodariile urbane din Romania. Peste jumatate din detinatorii de animale (58%) au acasa cel putin o pisica. Purrfect!
Cele mai populare rase de pisici adoptate sunt cea europeana, urmata de rase incrucisate, Birmaneza, Siameza si Persana.
In perioada de izolare/carantina datorata pandemiei de COVID-19, 16% dintre proprietarii de pisici au declarat ca au adoptat cel putin o pisica. O veste extrem de imbucuratoare. 🙂
Obiceiurile detinatorilor de pisici
Vizita la medicul veterinar si la salonul de infrumusetare
Din fericire, aproape 70% din detinatorii de animale considera ca vizitele la medicul veterinar sunt foarte importante sau importante. Astfel, 82% din detinatori de pisici au declarat ca au efectuat o vizita la medicul veterinar in ultimele 12 luni. Cel mai frecvent motiv pentru aceste vizite este vaccinul, urmat de deparazitare si consult de rutina. Principalele motive pentru care cei 18% din detinatorii de pisici au afirmat ca nu merg cu pufosii la veterinar sunt deoarece au considerat ca nu este necesar sau datorita costurilor ridicate.
Totodata, 3 din 10 detinatori de pisici au ajuns cu felinele la salonul de infrumusetare in ultimul an. Majoritatea petrec intre 30 de minunte si 2 ore pe zi pentru pentru a-si ingriji animalele de companie.
Mancarea pentru pisici
In ceea ce priveste hrana, 57% dintre proprietarii de pisici din mediul urban au declarat ca isi hranesc pufosii exclusiv cu mancare pre-ambalata. Principalele motive pentru care prefera acest tip pe hrana, special creata pentru animalele de companie, sunt in principal reprezentate de faptul ca sustin digestia, este benefica pentru piele si blana, pentru sistemul imunitar si este mai practica. Aceasta este achizitionata in mare parte din hypermarketuri/supermarketuri, lanturile de magazine pentru animalele de companie si magazinele pentru animale din vecinatate.
76% din parintii de pisici au afirmat ca obisnuiesc sa ii hraneasca pe pufosi de 2 sau de 3 ori pe zi.
Surse de informare in ceea ce privesc animalele de companie
Romanii din mediul urban se informeaza in special la medicul veterinar despre cum sa isi ingrijeasca animalele de companie. La o distanta destul de mare, urmeaza magazinele pentru animalele de companie, prieteni, rude, internet si retele sociale. Femeile obtin semnificativ mai multe informatii de la medicul veterinar sau magazinele pentru animalele de companie, comparativ cu populatia totala de proprietari de animale de companie care utilizeaza aceste surse.
Atunci cand vine vorba de a se informa despre hrana, oamenii utilizeaza aceleasi surse de informare ca si pentru ingrijire. Aici s-a observat faptul ca barbatii obtin semnificativ mai multe informatii de la prieteni, comparativ cu totalul proprietarilor de animale de companie care utilizeaza aceasta sursa de informare.
Bugetul cheltuit de proprietarii de pisici cu pufosii lor
Numai 1 din 10 respondenti au spus ca nu au cumparat un articol pentru animalutul lor in ultimele 6 luni. Cele mai cumparate lucruri sunt jucariile, hrana sau castroanele cu apa, lesa, zgarda si articole pentru ingrijire. Femeile cumpara semnificativ mai multe jucarii, castroane pentru hrana sau apa si articole pentru ingrijire, comparativ cu populatia totala de proprietari de animale de companie. De asemenea, segmentul 18-25 de ani cumpara semnificativ mai multe lucruri pentru animalutele lor, comparativ cu totalul.
Aroape 70% din bugetul lunar toatal este alocat pentru hrana. Mai mult de jumatate din respondenti aloca un buget pentru animalutul lor de 50-200 lei si 40% cheltuiesc intre 50-100 lei pentru hrana.
Parerea romanilor despre pisici
Romanii percep pisicile ca fiind jucause, iubitoare, prietenoase si inteligente si mai putin loiale si protectoare. Totodata, acestea sunt considerate ca fiind rasfatate si lacome si mai putin oportuniste si agresive.
Noua ne place sa spunem ca sunt adorabile! ?
Sursa: www.arpac.ro
Citeste si: